سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران تاكید كرد؛

اهمیت پژوهش های فضایی و نقش آن در توسعه تکنولوژی های جدید

اهمیت پژوهش های فضایی و نقش آن در توسعه تکنولوژی های جدید

پارسی کاو: سرپرست پژوهشگاه فضایی به اهمیت پژوهش های فضایی و نقش آن در توسعه تکنولوژی های جدید و همین طور اهمیت همکاریهای بین سازمانی و استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور برای پیشبرد اهداف علمی تاکید نمود.



به گزارش پارسی کاو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران در بازدید اخیر خود از پژوهشکده مکانیک شیراز در سخنان خود به اهمیت پژوهش های فضایی و نقش آن در توسعه تکنولوژی های جدید اشاره نمود و ضمن تشکر از کوشش های انجام شده در پژوهشکده مکانیک، بر لزوم تسریع در انجام پروژه ها تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به این که سال جاری نقطه عطفی بر کارهای بخش خصوصی در صنعت فضایی خواهد بود، اظهار داشت: بخشهایی که سرمایه گذاری بخش خصوصی ریسک بالایی دارد، مانند گسترش زیرساخت ها و توسعه فناوری های جدید، توسط پژوهشگاه فضایی دنبال خواهد شد.
سالاریه همین طور بر اهمیت همکاریهای بین سازمانی و استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور برای پیشبرد اهداف علمی تاکید کرد.
در ادامه این سفر دکتر سالاریه دیداری با خانواده مرحوم دکتر سرشار از اعضاء برجسته هیئت علمی پژوهشکده داشتند و درگذشت ایشان را تسلیت گفت.
در ادامه، دکتر وطن خواه، سرپرست پژوهشکده مکانیک گزارشی جامع از عملکرد این پژوهشکده ارائه داد.
وی به روند پیشرفت پروژه های مختلف و چالش هایی که در این راه وجود داشته، اشاره کردند. این گزارش شامل جزییات کارهای انجام شده و آخرین زمان بندی انجام این پروژه ها بود.
در این جلسه، گروههای پژوهشی مختلف نیز توانمندی های خودرا ارائه دادند که شامل موارد زیر بود:
- گروه ذخیره سازهای انرژی: این گروه به توسعه تکنولوژی های جدید در حوزه ذخیره سازی انرژی پرداخته و پروژه هایی را در حوزه های مختلف مانند باتری های پیشرفته و سیستم های انرژی تجدیدپذیر به انجام رسانده است. توانمندی های این گروه در ایجاد راهکارهای پایدار و مؤثر برای مدیریت انرژی در سیستم های فضایی برجسته است.
- گروه سنسورهای فضایی: این گروه بر روی طراحی و توسعه سنسورهای پیشرفته برای ماموریت های فضایی کار می کند. توانمندی های این گروه شامل ایجاد سنسورهای دقیق برای جمع آوری داده های محیطی و بهبود کیفیت سنجش در فضا می باشد. نتایج به دست آمده از پروژه های این گروه تأثیر زیادی بر موفقیت ماموریت های فضایی خواهد داشت.
- گروه محموله های سنجشی: این گروه مسئول طراحی و توسعه محموله های سنجشی برای ماموریت های فضایی است و توانمندی های آن شامل توسعه مهارتهای نوین در سنجش و تحلیل و بررسی داده ها می باشد. این گروه به پیشرفت های قابل توجهی در پروژه سار فضا پایه دست یافته که می تواند به بهبود کیفیت داده های دریافت شده از فضا کمک نماید.
پس از ارائه توانمندی های گروههای پژوهشی، جلسه ای عمومی با کلیه محققان و کارکنان پژوهشکده اجرا شد. در این نشست، همکاران پژوهشکده فرصت یافتند تا جلسه ای دوستانه با سرپرست پژوهشگاه داشته و سوالات خودرا مطرح کنند و در جریان آخرین اقدامات پژوهشگاه در عرصه منابع انسانی قرار گیرند.


منبع:

1403/07/29
09:28:36
5.0 / 5
32
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ParsiKav