براساس تحقیقاتی در آمریكا؛
خودروسازان داده های رانندگان را به دلالان می فروشند
به گزارش پارسی کاو، ۲ سناتور آمریکایی از کمیسیون فدرال تجارت خواسته اند در رابطه با فروش داده های رانندگی مشتریان شرکت خودروسازی به دلال های اطلاعات که آنها به شرکتهای بیمه می فروشند، تحقیق کنند.
به گزارش پارسی کاو به نقل از آسوشیتدپرس، ران وایدن و ادوارد مارکی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای به لینداخان رئیس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی شده اند جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و احیانا برخی شرکتهای دیگر داده های رانندگان مانند ترمزهای ناگهانی و سرعت گرفتن را به اشتراک می گذارند. به قول این سناتورها خودروسازان از تاکتیک های فریبکارانه برای فریب دادن مشتریان به امضای توافقنامه ای استفاده می نمایند تا داده های آنها را در اختیار دلالان قرار دهند. دفتر سناتور وایدن بعد از خواندن گزارشی در نیویورک تایمز، عملکرد ۳ خودروساز مذکور را بررسی کرد و متوجه شد آنها داده ها را با شرکت Verisk Analytics به اشتراک می گذارند. سناتورها در نامه ای به خان نوشتند هر ۳ خودروساز افشای اطلاعات را تایید نموده اند. شرکت جنرال موتورز هم اعلام نمود موقعیت مکانی مشتریان را در اختیار ۲ شرکت دیگر قرار می دهد. طبق نامه مذکور شرکت Verisk Analytics از داده ها برای ایجاد گزارش هایی در رابطه با تاریخچه رانندگی افراد و فروش آن به شرکتهای بیمه استفاده می نماید. برخی خودروسازان هم احیانا با تبلیغ آنکه افشای اطلاعات راهی برای کاهش هزینه های بیمه است، آنها را گول زده اند و به مشتریان اعلام نکرده اند این امر سبب می شود برخی بیمه گران هزینه بیشتری دریافت نمایند. سناتورها به خان نوشته اند: اگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام نماید این شرکت قانون را نقض کرده اند، از شما درخواست می نماییم این موسسات و مدیران ارشد اجرایی آنها را مجبور به پاسخگویی کنید. جنرال موتورز اعلام نکرده داده های چه تعداد خودرو به دلالان ارسال شده یا چه مبلغی دریافت کرده است. اما دفتر وایدن اعلام نمود هیوندای داده های ۱.۷ میلیون خودرو را به اشتراک گذاشته و بیشتر از یک میلیون دلار دریافت کرده است. هوندا هم برای اشتراک گذاری اطلاعات ۹۷ هزار خودرو کمتر از ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده است.
منبع: parsikav.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب