افت فروش آیفون در چین
پارسی کاو: مفسرین موسسه جفریز در یادداشتی اعلام نمودند در اولین هفته 2024 میلادی، فروش آیفون در چین 30 درصد کم شده است.
به گزارش پارسی کاو به نقل از رویترز، این امر نیز یکی از نشانه های افزایش فشارهای رقابتی از طرف رقبای داخلی برای غول فناوری آمریکایی است. کاهش فروش اپل، کاتالیزور اصلی افت کلی فروش گوشیهای هوشمند در چین در هفته اول بود. در یادداشت کارگزاری جفریز آمده است که سایر برندهای اندروید در این دوره به رشد نسبتاً ثابتی نسبت به سال قبل دست یافته اند. طبق یادداش مذکور کاهش فروش محصول اپل با وجود تخفیف های قابل توجه چند مدل آیفون در بازارهای آنلاین چین رخ داده است. به عنوان مثال بهای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در پلت فرم تجارت آنلاین Pinduoduo در هفته نخست ۲۰۲۴ میلادی ۱۶ درصد کم شده بودند. طبق یادداشت جفریز، افت ۳۰ درصدی نشان دهنده شتاب کاهش ۳ درصدی سال به سال است که شرکت آمریکایی در تمام سال ۲۰۲۳ در سومین بازار بزرگ خود مشاهده کرد. همین طور بطور خاص، کاهش ۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ معادل کاهش ۰.۴ درصدی سهم بازار اپل است. مفسرین مهم ترین دلیل کاهش فروش آیفون را فشارهای رقابتی از طرف رقبای چینی می دانند. کارشناسان معتقدند اپل در ۲۰۲۴ میلادی احتمالاً با فشار رقابتی بیشتری از طرف رقبای داخلی در این کشور روبرو می شود. موسسه جفریز پیش بینی می کنند محموله اپل به چین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب