چاره اندیشی برای برگزاری رویدادهای فناوری با ربات ها؛

معرفی سه ربات جدید برای عدم لغو رویدادهای بزرگ فناوری

معرفی سه ربات جدید برای عدم لغو رویدادهای بزرگ فناوری

ربات های جدید، راهكارهای ایمنی برای برگزاری رویدادهای زنده در زمان همه گیری بیماری كرونا هستند و در همین راستا شركت ˮچیتا موبایلˮ از سه ربات جدید رونمایی كرده است.


به گزارش پارسی کاو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، برای خیلی از علاقه مندان به فناوری، نخستین نشانه ای که کووید-19 به صورت گسترده بر علاقه آنها تأثیر گذاشت، در ماه فوریه بود، هنگامی که کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به دنبال شیوع کووید-19 و در کوشش برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کنسل شد.
سپس در ماه های بعد مشخص شد که متوقف کردن و لغو رویدادهای بزرگ فناوری برای توقف آنچه در نهایت به یک بحران جهانی تبدیل گشته است، کافی نیست.
حالا شرکت رباتیک "چیتا موبایل"(Cheetah Mobile) در کوشش برای تامین ایمنی رویدادهای فناوری آینده در مقابله با کووید-19 و سایر بیماری های همه گیر احتمالی از سه ربات خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی به اسامی "GreetBot"، "EngageBot" و "FanBot" رونمایی کرده است.
این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: این ناوگان از ربات های جدید و ضد کرونای شرکت "چیتا موبایل" یک روش جدید و ایمن در مقابل شیوع کووید-19 و تجربه بهتر، تعاملی و همراه با حفظ فاصله اجتماعی را برای طراحان رویدادها و شرکت کنندگان، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین ارائه می دهد.
ربات موسوم به "GreetBot" امکان پذیرش بدون تماس، ارائه اطلاعات رویداد و راهنمایی شرکت کنندگان حضوری را فراهم می آورد. این ربات همین طور می تواند هویت افراد را تأیید کند و تب آنها را بدون لمس بسنجد.
ربات "GreetBot" برای بازدیدکنندگان آنلاین، امکان پرس وجو به صورت زنده و در زمان واقعی و همین طور برگزاری تورهای مجازی را در مکان های مختلف فراهم می آورد. در حقیقت این ربات در نمایشگاه بین المللی اتومبیل پکن 2020 آزمایش شد، جایی که به شرکت کنندگان اجازه می داد به خودروهایی که بیشتر پسندیدند، رای دهند و گزینه های برتر را معرفی می کرد.
ربات موسوم به "EngageBot" نیز اطلاعات دقیق رویدادها مانند برنامه ها و موضوعات رویداد و نقشه های محل برگزاری را در نمایشگر بزرگ خود برای شرکت کنندگان در محل رویداد نمایش می دهد. همین طور قادر می باشد به صورت صوتی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دهد.
برمبنای بیانیه مطبوعاتی این شرکت، "EngageBot" با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی بعنوان یک عامل بازاریابی عمل می کند و نیاز به ارتباط انسانی را از بین می برد.
در آخر، ربات موسوم به "FanBot" یک دستگاه فروش سیار متحرک و خودران است که میان وعده ها و نوشیدنی ها و خوراکی های مخصوص پذیرایی از شرکت کنندگان در رویدادهای حضوری را ارائه می دهد. البته این ربات مجهز به یک سیستم پرداخت بدون تماس برای پیشگیری از شیوع کووید-19 است.
شرکت سازنده می گوید این ربات با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می کند نیازهای شرکت کنندگان را پیش بینی نماید.


همه این ربات ها از سیستم عامل اختصاصی گفتاری موسوم به "OrionStar" که مخصوص شرکت "چیتا موبایل" است، استفاده می نمایند و دارای دقت گفتاری بیش از 90 درصد هستند.
شاید چشمگیرترین فناوری به نمایش درآمده در این ناوگان جدید از ربات های "چیتا موبایل"، فناوری هوش مصنوعی "OrionStar" باشد که به هر سه ربات این امکان را می دهد تا قابلیت های هوش مصنوعی را شامل فناوری تشخیص چهره، فناوری های صوتی و حتی درک احساسات بطور یکپارچه در خود ادغام کنند.
"چیتا موبایل" در ماه های اخیر از ربات "master tea" نیز که یک ربات انسان نمای باریستا است، رونمایی نمود که قادر می باشد چای و قهوه را به صورت حرفه ای و با طعم عالی در اختیار مشتریان قرار دهد.
بااینکه بیماری همه گیر کووید-19 در سطح جهانی تأثیر فاجعه باری برجای گذاشته است و هنوز هم هر روزه بر آمار قربانیان این ویروس منحوس افزوده می شود، اما پیشرفت های فنی و علمی در زمینه رباتیک و سایر زمینه ها مانند پزشکی را نیز باعث شده است که شاید اگر شیوع ویروس کرونا نبود، آنها را نمی دیدیم یا دیرتر شاهد محقق شدن آنها بودیم.



1399/09/13
19:58:21
5.0 / 5
1481
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , سیستم عامل , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ParsiKav