ششمین دوره الكام استارز با حمایت ایرانسل شروع به كار كرد
ششمین دوره رویداد الکام استارز با حمایت اصلی ایرانسل و حضور ایرانسل لبز، شروع به کار کرد.
به گزارش پارسی کاو به نقل از مهر، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، حامی اکوسیستم نوآوری، بعنوان حامی اصلی در ششمین دوره الکام استارز حضور دارد. این رویداد نوآورانه که شامل سه بخش الکام پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه است، با هدف پشتیبانی از استارتاپ ها و کسب وکارهای نوآور، مشاوره و جذب سرمایه برای آنها، از ۲۹ دی تا ۲ بهمن ۱۳۹۹، به صورت حضوری و مجازی با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسط سازمان نظام صنفی کامپیوتری برگزار می گردد. در این دورهی رویداد الکام استارز که به صورت آنلاین از امروز (۲۹ دی ماه)، در موزه ارتباطات کشور فعالیت خویش را آغاز کرد، ایرانسل لبز بعنوان نماینده ایرانسل، با حضور فعال در هیأت داوری الکام پیچ به بررسی تیم های استارت آپی می پردازد و زمینه همکاری با تیم های مستعد را فراهم می آورد. همچنین، «شتاب دهندهی کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل با حضور در پاویون شتاب، خدمات مشاوره و آماده سازی تیم ها برای حضور در مراحل پیش شتاب دهی و شتاب دهی را در اختیار استارت آپ ها قرار می دهد. در این رویداد ۷۰ تیم در بخش الکام پیچ در حوزه های مختلف از ابری گرفته تا خدمات بانکی، آموزشی و توانبخشی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. شتاب دهندهی کهکشان، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت خویش را ذیل مرکز نوآوری ایرانسل از مهر ماه سال جاری شروع کرده است و با حضور در پاویون شتاب، خدمات مشاوره و آماده سازی تیم ها برای حضور در مراحل پیش شتاب دهی و شتاب دهی را در اختیار استارت آپ ها قرار می دهد. این رویداد در حالی از امروز فعالیت خویش را شروع کرده است که دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل با ارسال پیامی برای ششمین دورهی الکام استارز، از تیم های استارتاپی دعوت کرد تا با ایرانسل، همکاری مشترکی را آغاز کنند: «یکی از رسالت های ایرانسل بعنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران “باز کردن فضا برای ایده های نو” است و با عنایت به تجربهی موفق ایرانسل در سرمایه گذاری روی شرکت اسنپ، امیدواریم بتوانیم به شکل گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک نماییم. هدف گذاری انجام شده برای مرکز نوآوری ایرانسل، این است که هم، در حوزهی نیازمندی های خود ایرانسل و بومی سازی آن فعالیت نموده و چالش های داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعهی اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد نماید. ازاین رو با عنایت به فضایی که در الکام پیچ فراهم گشته است، تیم های استارتاپی این فرصت را دارند تا با معرفی کسب و کار خود برای پنل داوری، از نظرات و تجربیات اعضای ایرانسل بهره مند شوند و در صورت مرتبط بودن زمینهی فعالیت، با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند.» مدیر عامل ایرانسل در ادامه این پیام و ضمن اشاره به ظرفیت مرکز نوآوری ایرانسل اضافه کرد: «مرکز نوآوری ایرانسل ظرفیت پذیرش ۱۲ تیم استارت آپی را در هر دوره شتاب دهی دارد و برگزاری شش دوره شتاب دهی در سه سال آینده در این مرکز برنامه ریزی شده است. ایرانسل امیدوار است با پشتیبانی از پرورش ایده های جدید و سرمایه گذاری روی آنها در جهت شکل دهی به کسب و کارهای نوپا و عرضه خدمات جدید و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام مؤثری را بردارد و در همین راستا با حضور ایرانسل لبز در بخش های الکام پیج و پاویون شتاب در ششمین دورهی رویداد الکام استارز، از شرکت کنندگان در این رویداد حمایت خواهد نمود.» مرکز نوآوری ایرانسل، در چارچوب مجموعهی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت آفرینی در زمینهی فناوری های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان ها و توسعهی سبک زندگی دیجیتال با رویکرد «نوآوری باز» تشکیل شده است. مجموعهی ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعهی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارت آپ ها و شرکتهای فناور تأسیس شده است. چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعهی منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزهی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین مجموعه ملی در زمینهی خلق محصولات و خدمات این حوزه است. پیش از این نیز، نخستین نوآوردگاه این مرکز از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه و دومین نوآوردگاه از ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه در «شتاب دهندهی کهکشان»، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف» برگزار گردید. از مجموع ۵۵ ایده دریافتی در نوآوردگاه اول و ۳۰ ایده دریافتی در نوآوردگاه دوم، به ترتیب ۱۰ و ۱۲ تیم برای رویداد حضوری دعوت شدند. همینطور نخستین دورهی پیش شتاب دهی این مرکز از ۱۱ دیماه شروع شده است. در این دوره، چهار تیم استارت آپی در زمینه سلامت دیجیتال، سه تیم استارت آپی در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینه VoD حضور دارند. طول دوره پیش شتاب دهی سه ماه است و در پایان، تیم هایی که کمینه محصول قابل عرضه (MVP) آنها مورد تأیید باشد، وارد مرحله شتاب دهی خواهند شد.
منبع: پارسی كاو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب