در گزارش پارسی كاو مطرح شد؛

پشتیبانی از ۳ حوزه استارت آپی زیان دیده از بحران كرونا

پشتیبانی از ۳ حوزه استارت آپی زیان دیده از بحران كرونا

به گزارش پارسی كاو مجری طرح پشتیبانی از كسب و كارهای نوپای فاوا در سازمان فناوری اطلاعات از شناسایی سه حوزه فعالیت استارت آپ هایی كه در بحران كرونا بیشترین آسیب را دیدند و پشتیبانی از آنها اطلاع داد.



سعید روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم کارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در خصوص عرضه تسهیلات به کسب و کارهای نوپای زیان دیده از زمان شیوع کرونا اظهار داشت: برای پشتیبانی از این کسب و کارهای متضرر شده ۳۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که قابل افزایش است.
وی اظهار داشت: به محض شیوع کرونا سه حوزه که بیشترین میزان آسیب را به واسطه شرایط پیش آمده قرنطینه دیدند شناسایی کردیم که به نظر می آید بیشترین میزان آسیب مربوط به پلت فرم های تحویل غذا، فروش خدمات بلیت، تور و گردشگری و حوزه خدمات در محل می شود.
روشنی افزود: در این راستا از این کسب و کارها خواستیم در صورت تمایل فهرست بیمه پرسنل و کد کارگاهی خویش را به این شرط که پرسنل خویش را تعدیل نکنند به ما عرضه کنند. در این صورت به ازای سه ماه حقوق هر پرسنل (حدود ۱۰ میلیون تومان) به کسب و کارها وام با بازپرداخت ۱۲ درصد پرداخت می شود.
مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه تا هفته گذشته تعداد کل درخواست ها حدود ۸۹ درخواست بود، اضافه کرد: البته بخش عمده ای از این درخواست ها شامل سه حوزه مدنظر نبوده و تابحال با بررسی های مداوم از راه کارگروه وام وجوه اداره شده به ۶ استارت آپ تأیید شده این تسهیلات تعلق گرفت.
وی اظهار داشت: الان در مرحله دوم بررسی درخواست ها هستیم و بعد از بررسی فهرست مورد نظر را برای تأیید کارگروه عرضه می دهیم که بعد از تأیید به سرعت دستورالعمل آن منتشر و عرضه تسهیلات ابلاغ خواهد گردید.
مجری طرح نوآفرین در سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پیمایش وضعیت هر کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات در بحران کرونا افزود: ما به دنبال آن هستیم تا علاوه بر سه حوزه مذکور، مدل حمایتی مان را برای سایر کسب و کارهای متضرر شده از بحران کرونا هم اعمال نماییم و با عنایت به این پیمایش بزودی فهرست جدیدی از کسب و کارهای واجد شرایط دریافت و این تسهیلات را اعلام می نماییم.
به گفته وی پیمایش انجام شده نشان داده است آسیب این بخش الزاماً ناشی از کاهش تعداد مشتریان نیست و زنجیره ارزش کسب و کارها هم با مشکل روبرو شده است اما از طرفی عده ای از کسب و کارها در این شرایط در حال رشد هستند. برای مثال پلت فرم های مربوط به پزشکی آنلاین و خدمات ویدئویی رشد بالایی را در این مدت تجربه کرده اند.
روشنی اضافه کرد: الان ۳۰ میلیارد تومان منابع برای پشتیبانی از این کسب و کارها در نظر گرفته شده که قابل افزایش خواهد بود. حداکثر میزان پرداخت به یک کسب و کار مبلغ دو میلیارد تومان است که با بازپرداخت ۱۲ درصد به شرکت های واجد شرایط تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: به واسطه همکاری صورت گرفته با صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت هایی که واجد شرایط دریافت بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان هستند از این صندوق وام دریافت می کنند و تسهیلات کمتر از این میزان، از محل وام وجوه اداره شده برای شرکت ها تأمین می شود در همین حال یک دوره ۱۲ ماهه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

1399/02/05
12:27:49
5.0 / 5
3448
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ParsiKav