توسط پژوهشگاه ICT ؛
سامانه ذائقه سنجی كاربران شبكه های اجتماعی بوجود آمد
به گزارش پارسی كاو سامانه ذكاوت بعنوان بستر تحلیل ترافیك و ذائقه سنجی كاربران فضای مجازی در شبكه های اجتماعی، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
به گزارش پارسی كاو به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT در سمینار بستر تحلیل ترافیك و ذائقه سنجی كاربران فضای مجازی اظهار داشت: سامانه «ذكاوت» با تمركز بر تحلیل محیط های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه های وب بوجود آمده و علاقه مندی ها و نیازهای مردم در شبكه های اجتماعی را می سنجد. وی افزود: در این سامانه، بعد از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یكپارچه سازی، انواع تحلیل های آماری، دسته بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل های گرافی و پیشبینی انجام شده و سپس از راه داشبوردهای تحلیلی، عرضه سرویس دهنده تحت وب، واسط برنامه نویسی كاربردی و انواع بولتن های مصورسازی انجام می گیرد. ربیعی با اشاره به اینكه آمار و نوع محتوا در كنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، اظهار داشت: این بستر هم اكنون آمادگی آنرا دارد كه گزارش ها را در فاصله یك روز تا یك ماه عرضه نماید. حتی قابلیت این به وجود آمده كه مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری كند. به قول وی، سامانه «ذكاوت» با هدف كمك و تسهیل كارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقه مندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبكه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل كند و سپس بر مبنای اطلاعات آن، بخش های حاكمیتی و سیاستگذاری تصمیماتی را اتخاذ كنند. وی افزود: دانشجویان رشته های علوم كامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شركت های دانش بنیان، جزء كسانی هستند كه می توانند از این محتوا استفاده كنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب